MovieTime extra: HP night, hell yeah + ett långt inlägg om HP

Nu skiter jag bokstavligt i hur länge jag kommer vara uppe inatt! Jag ska se alla Harry Potter filmer som var innan den sista nu som går på bio. Och den som går på bio ska jag se imorgon med Madde och Issa på bokstavligen världens sämsta platser! Roligt va? Ytterst trevligt säger jag bara!
Men nu ska vi snacka om både det ytterst trevliga och ytterst otrevliga. Det är så här, att jag verkligen inte pallar med grejen att HP är slut nu. Jag vill verkligen verkligen att det ska komma en till film efter denna! Imorgon kommer jag att börja gråta i biografen för att det är den sista filmen... Harry Potter har ju jag liksom växt upp med, och jag har älskat det sedan första gången jag hörde hans namn, "Harry Potter". Det är så vackra filmer så jag vet inte! Alla filmer har något nytt att erbjuda, och det är superduper Nadja style. Hur ska jag kunna förklara i ord och bilder, min stora saknad som uppstår redan nu, för Harry Potter? Det finns inga ord, och inga bilder för den delen. Harry Potter har alltid varit och kommer alltid att vara min bästa film serie! Jag är inte helt säker på om ens The Twilight Saga kan slå denna fina historia om den unge Harry som kämpar mot ondskan. Filmerna har följt mig sedan jag var liten. Och varje gång jag kommer ha tråkigt eller något, kommer jag att köra igång en rulle med en Harry Potter film och veta att jag alltid (!) kommer bli glad av det.
Jag kan bara inte riktigt fatta, att allt tar slut just här. Just nu. Idag. Världspremiären på sista filmen, av den bästa från dom bästa. I 3D. Ni måste ju själva erkänna att det suger? Hårt också? Jag älskar Harry Potter, och det kanske ni har förstått nu.
När alla filmer är klara, kommer jag att se om på dom en gång till. Imorgon ska jag sova i Issas stuga. Och då tänker jag ta med mig min hårddisk med alla filmer på som vi kan se tillsammans. Efter varje film kommer jag gråta lika mycket, eftersom att slutet på varje film, närmar sig mer och mer tills det verkliga SLUTET.
Jag hoppas verkligen att J.K Rowling kommer skriva fler böcker och göra fler filmer om Harry. För det är något vi alla Harry Potter fans skulle uppskatta! Kärlek till dig Rowling! Som kom på hela den fina berättelsen. Vi älskar dig! Du är underbar.
J.K Rowling.

Alla posters, till den sista filmen.

IT ALL ENDS. 3D. Jag kommer glömma bort tiden, inte räkna en enda sekund av filmen. Och njuta av varenda en. För det här är den sista gången, i mitt liv, som jag är nyfiken på nästa (en av dom världens bästa) film, med Harry. Hoppas att ni kommer njuta av det lika mycket som jag kommer göra! Det kommer bli dagens höjdpunkt.

Usch, jag grät nästan när jag gjorde detta inlägg! Alla Harry Potter fans känner nog lika som mig just nu. Helt depp om att veta att Harry Potter och Dödsrelikerna del 2 kommer vara den sista filmen i hela serien.
Men allting får ett slut någon gång. Och jag antar att detta var slutet för Harry.

Kommentarer
Postat av: frida

jag holler verkligen med dig jag kommer sakna hp.

och tyvär har j.k rowling sagt att hon inte kommer att göra nå mer böker elr filmer:(

2011-08-15 @ 19:37:37
URL: http://fraizy.blogg.se/
Postat av: :(

jag håller också med dig men läste om att hon nt kmr att skriva fler böcker men att det finns en möjlighet att hon kanske gör det en liten möjlighet......

2011-08-25 @ 19:26:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0