I regnigt väder

Mina tips för vad man kan göra när det är regnigt väder. Sjukans bra tips enligt mig åh.
När man inte har något att göra, det regnar ute. Man kan inte gå ut och spela fotboll eller något. Allt suger, tycker vissa. Men jag kan verkligen göra mina regniga dagar as skojiga! Haha, gud vad barnsligt det där lät "as skojiga". Men så är det.
För det första, så är det alltid bra att ha filmer på sin dator / DVD skivor. För att om man har det, är man säker i alla lägen på att man har något att göra. Till exmpel, om du har en bärbar dator, och ingen el, eller om internet har blivit utslaget av åskan eller något, så kan man alltid spela igång en rulle med en bra film som t ex Harry Potter. Jag kan tala om för er att jag inte tittar på Harry Potter så ofta när det regnat. Vet inte varför men, jag brukar titta på Cold Case eller andra mysiga serier! Cold Case funkar alltid för mig, speciellt i regnigt väder. För då få man in stämningen lite grann!
Funkar alltid!
För er som inte vet vad Cold Case handlar om, handlar det om detektiv Rush, som löser mord och andra fall som hänt. Både nya och gamla. Det är verkligen jätte spännande! Ni vet väl antagligen vad Beck är, och det är som Beck bara det att i varje avsnitt (finns ungefär mer än 20 avsnitt i varje säsong, finns ungefär kanske 7 säsonger, vad jag vet. Och varenda avsnitt är 1 h långt) löser dom nya fall. Det är verkligen jätte spännande, och ni som inte har sett det, tycker jag ska se ett avsnitt och se vad ni tycker!
Sedan ett annat tips.
När du bara sitter hemma och chillar, har inga filmer eller något. Eller kanske har sett alla dina filmer och är väldigt trött på dom, så kan man alltid spela spel! Alla har ett litet spel till TV'n eller datorn någonstans. Kanske kan man till och med spela brädspel. Som monopol! Alltid lika roligt, och man har något att göra ett bra tag eftersom att spelet pågår ganska så länge.
Sedan kan man ju kanske köpa ett billigt spel på PC. Finns alltid billiga spel där ute någonstans! Och vissa är dessutom väldigt roliga. Själv har jag inte så många dator spel, och kan för tillfället inte spela dom alls för att min dator behöver ett nytt minne, men om jag skulle kunna spela mitt Lara Croft Tomb Raider Legend skulle jag inte sitta och skriva detta inlägg just nu! Jag skulle ha fullt upp med att klara ut spelet.
Har ni ett NDS (Nintendo DS) eller något? I så fall kan det också vara ett roligt sätt att göra dagen bättre. Har man många spel (som jag har) så klarar man sig alltid i alla lägen om man har det fulladdat! Så se till att ni har erat DS laddat. Det kan behövas någon gång!
Jag älskar mitt, speciellt färgen! Så skön.
Nu kommer vi till ett av dom sista tipsen! Alla har ju en bok hemma, en bra bok. Någonstans, man kanske får leta, men alla har en. Och det vet jag! Så det är bara att sätta igång och läsa, mina personliga boktips är följande; The Twilight Saga böckerna, på både engelska och svenska, The Vampire Diaries böckerna, The Host av Stephenie Meyer som skrivit The Twilight Saga, True Blood böckerna, The HungerGames (2 böcker) och sen kommer vi till något som inte tillhör "böcker" kategorin, FRIDA tidningar! Plocka fram era gamla Kalle Anka eller FRIDA som ni vet att ni inte har läst ut och börja läsa! Håller en alltid sysselsatt i minst någon timme eller så. Eller vad sägs om att springa en sväng till närmaste bibliotek och gräva fram något bra där istället?
Bara & börja läsa!
Och nu kommer vi till det sista. Detta kan man göra medans man gör alla dom sakerna ovan. Gör en varm kopp te! Och några rostade mackor, och jag lovar dig, du kommer tycka om alla dagar oavsett om det skiner en sol där ute eller om det öser ner vatten på ditt huvud så fort du går ut!
Ja, det var lite av det jag brukar göra när det regnar. Och till mina vänner som aldrig fattat varför jag tycker om regnigt väder, hoppas att ni förstår det nu haha. Puss på er alla och jag hoppas att det var till någon hjälp!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0